Direktlänk till inlägg 2 juli 2008

Rapport från Norge

Av Fozzie & Zolo - 2 juli 2008 06:47

Nu ska jag försöka hinna skriva här. Jag och Veronica var i Oslo i helgen och ställde ut Falko och Fozzie. Nitton Perro var anmälda, 16 kom. Domare var
Ramahlo Diogo, Portugal.
Ja och som många redan vet så blev FOZZIE BIR och därmed blev han INTERNATIONELL CHAMPION.
Vi träffade många trevliga människor och vi hade det jätte bra vi åkte i Veronicas fina husbil. Trots att hon inte hade med sig någon ström sladd till bilen så gick allt jätte bra. Man behöver ingen el, allt går över till gasol automatiskt. Men lite retligt var det när vi fick en plats med el.

Men nu är det över nu är man hemma igen och det var bara att slänga sig över nästa utställning.
Perroklubbens egna inofficiella utställning som är 13:e juli, katalogen skulle skrivas och PM ska ut.
På brukshundklubben har vi våran stora brukstävling 19-20 juli och där är jag tävlingssekreterare. I går var det tävlingsmöte och nu ska PM ut där också.
Men vecka 30 åker jag och hundarna till SSRK's jakt läger, Fozzie följer med så kan vi träna lydnad varje dag.


 
 
Christina

Christina

2 juli 2008 08:15

Visst jag har grattat er i din gästbok men vi gör det oxå! Ett jättestort GRATTIS!TILL DEN NYA TITELN!Ni får ha det så trevligt på lägret, vi är på läger v,28 men vi syns väl i Falkenberg. Du får gärna maila mig info om det och vägbeskrivning är lite dålig på att hitta dit sen nya dragningen av E6, det skulle ju vara synd om fotografen inte kom i tid. :)

http://www.alvskogens.com

 
Lena

Lena

3 juli 2008 23:36

Grattis än en gång!
Retligt med strömsladden:-O

http://www.bonitaochjag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fozzie & Zolo - 20 oktober 2008 22:40

I går morse tog Veronica, Marita och jag tåget upp till Stockholm. Vi skulle ha styrelsemöte hos Åsa B, det var jätte trevligt möte och god mat, tack så mycket Åsa. Sannas dotter hade bakat jätte god kaka till kaffet, mums. Marita bröt ju benet för e...

Av Fozzie & Zolo - 4 oktober 2008 23:30

I dag startade jag Zolo i Working Test i Stättared. Det är en inofficiell tävling, det går på dummies. Det är uppbyggt som ett jaktprov men man gör inte allt på en gång. Man går från station till station. Det är 5st stationer - Walk up, vatten, marke...

Av Fozzie & Zolo - 28 september 2008 23:22

I dag träffades vi några stycken och la spår. Några la blodspår och några personspår. Britten och Trulsa tränade kantarellsök.Vi hade jätte trevligt, Fozzie och Zolo var överlyckliga det var ett tag sedan vi la spår nu. Vi har koncentrerat oss på lyd...

Av Fozzie & Zolo - 25 september 2008 21:47

Av Fozzie & Zolo - 24 september 2008 22:11

Jag, Lena och Catharina gick i Kungsbacka skogen, härlig avkoppling. Vi passade på att promenera på vägen hem från jobbet så är det gjort, vi var trötta alla tre så vi behövde en härlig skogspromenad.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards