Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Lydnadsträning på Tjolöholm

Av Fozzie & Zolo - 25 augusti 2008 20:59

Idag tränade jag, Lena  och Solveig lydnad på Tjolöholm.
Zolo tränade framförgående, positioner, ingångar och håll fast han tar sig riktigt bra. Vi tränade att komma tillbaka med leksaker också det gick bra de flesta gånger ibland faller han tillbaka och ska äga själv.

Med Fozzie tränade jag fritt följ, inkallning med ställande och läggande, sitt under gång, elitens ruta och apportering.
Lena filmade inkallningen med min mobil (ev. kommer filmen ut här :) )
Från att ha travat på inkallningen så är det nu så jag får ta i för kung och fosterland och jag får beslutsångest om jag ska vråla stå eller stanna?


Ja ja det är bara att träna på :)

 
 
Lena

Lena

25 augusti 2008 23:15

Kul med inkallningen! Fozzie springer på riktigt bra. Zolo hade ett fint framförgående glömde du skriva! Kort på Fozzie som tittar på dej och Zolo när ni tränar finns på min hemsida!

http://www.bonitaochjag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fozzie & Zolo - 20 oktober 2008 22:40

I går morse tog Veronica, Marita och jag tåget upp till Stockholm. Vi skulle ha styrelsemöte hos Åsa B, det var jätte trevligt möte och god mat, tack så mycket Åsa. Sannas dotter hade bakat jätte god kaka till kaffet, mums. Marita bröt ju benet för e...

Av Fozzie & Zolo - 4 oktober 2008 23:30

I dag startade jag Zolo i Working Test i Stättared. Det är en inofficiell tävling, det går på dummies. Det är uppbyggt som ett jaktprov men man gör inte allt på en gång. Man går från station till station. Det är 5st stationer - Walk up, vatten, marke...

Av Fozzie & Zolo - 28 september 2008 23:22

I dag träffades vi några stycken och la spår. Några la blodspår och några personspår. Britten och Trulsa tränade kantarellsök.Vi hade jätte trevligt, Fozzie och Zolo var överlyckliga det var ett tag sedan vi la spår nu. Vi har koncentrerat oss på lyd...

Av Fozzie & Zolo - 25 september 2008 21:47

Av Fozzie & Zolo - 24 september 2008 22:11

Jag, Lena och Catharina gick i Kungsbacka skogen, härlig avkoppling. Vi passade på att promenera på vägen hem från jobbet så är det gjort, vi var trötta alla tre så vi behövde en härlig skogspromenad.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards