Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Fozzie & Zolo - 2 februari 2008 21:26

I dag hade vi bestämt att vi skulle spåra men vädret tyckte inte det. Det blåste så mycket så vi vågade inte gå så mycket i skogen.
Vi tränade uppletande istället. 
Vi som tränade var Lena, Leo, Carina och jag. Solveig hämtar sin nya schäfer valp "Fnissa" och Tina hade fullt upp med barnkalas och valpköpare.
Bonita var först - gick super bra som vanligt måste man säga, för det har hållit i sig länge nu. Man blir lite avundsjuk. Fem slag och fyra föremål och full fart. Det är väl jätte bra!

Fozzie började också jätte bra men sedan blev han osäker på mig tror jag för det var precis som han undrade om han gör rätt. Enda skillnaden som jag gjorde var nog att jag höll kvar honom på stigen en stund och peppade honom lite grann. Det är han inte van vid och jag vet inte varför jag gjorde så.
Efter tre föremål bestämde vi att vi tar Zolo emellan och sedan får Fozzie gå en gång till.
Zolo var jätte duktig plockar allt och bra fart bara han kan hålla ihop koncentrationen men det kommer.

Fozzie igen det gick bättre men jag måste vara stensäker på vad jag gör, minsta osäker jag blir så blir han också det. Gör jag rätt?

Texas gick ut som sista hund, han har inte gjort uppletande så många gånger men med hjälp så plockade han föremålen och kom in och lämnade av bra.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards