Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

Tiden räcker inte till

Av Fozzie & Zolo - 20 februari 2008 11:05

Jag har inte varit bortrest och inte kastat ut datorn, men tiden räcker inte
till.Jag ska försöka göra en liten sammanfattning av vad vi sysslat med.Mats
och Rickard har varit i Österrike och åkt skidor.

Jag jobbade och tränade hund. På lördagen kom Jenny med Frasse och Valle upp och tränade med oss. Vi var i Tina skogen med Lena, Leo och Carina.Uppletande blev det och det var nyttigt för Zolo att det var någon annans doft på föremålen.
Ett skick gick han ut några meter och ställde sig och morrade och skällde, jag tror han fick vittring på ett av Jennys föremål. Han är lite spökig så det var det säkert men han kom över det.Vi körde först i lövrutan, jag var jätte nöjd med Fozzie, jag tror jag kommit på hur jag ska skicka iväg honom. Det är svårt, man ska vara tydlig men inte hålla kvar honom för länge.

När vi fikat gick vi upp en bit på vägen och vallade en ny ruta. Bonita skötte sig utmärkt som vanligt. Zolo kom igång efter några skick och Fozzie gick bra det var något tomskick men jag är jätte nöjd att det bekommer honom inte längre.
Leo och Carina har verkligen inte legat på latsidan de har tränat mycket det syntes. Texas visste va han skulle göra nu.
Det var roligt att se Frasse i action, jag och Jenny pratar ganska ofta i telefon om våra små djur. De är mycket spring i Frasse. Jenny har lagt saker ganska nära för att han inte ska ha så bråttom och då har resultatet blivit att han gick grunda skick. Men på slutet gick han kanon.
Lena var ju med och så säger hon: ta ut om honom på vägen så lägger vi ut på nytt.
Vad händer jo Frasse fixade det kanon. Hur kan hon veta det? På kvällen var jag och Jenny hos Marita och tittade på hennes valpar. Zelda och Pancho puppisar. Tre veckor var de nu och jag tycker de var väldigt stadiga och framåt för att vara så små. Valpar är ju bedårande tills det blir 7 veckor då förvandlas de till monster.Jenny stannade till söndagen och då tränade vi lydnad!När jag och Jenny skildes åt så åkte jag och mötte Gerda, då var det jaktträning.Zolo var lite ringrostig men nu vet jag vad jag måste träna på.
Jag ska träna pipan och linjetag.

Gerda och jag har varit ute och lagt blodspår, nu ska snart Zolo få gå öppenklass.
Medans spåren låg så tränade vi jakt, Fozzie var jätte uppmärksam!
Annars är det lydnad var och varannan dag.
Zolo har vuxit till sig mycket. Nu ska det till störningar också för då blir han paralyserad han är ju karl. Han kan inte både gå fot och titta vad andra gör.Fozzie
Inkallningarna att det ska vara fart – jag måste få honom till att bli säker även fast han ska ställa och lägga sig. Det är situationsbundet också, på klubben på plan så upplever jag att han går mycket långsammare än någon annanstans.
Apporteringarna har vi kört. Hopp över två hinder för då får jag tränat inkallningar också. Håll fast övningar.

Idag åkte jag och Lena till Tina och tog en härlig promenad i skogen. Det var jätte härligt och Lena hade kaffe med sig det var gott och behövligt.
Efteråt var vi inne och kollade på valparna, jätte fina är det. Roligt att tre stannar i Kungsbacka.

Mer bilder kommer en annan dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fozzie & Zolo - 20 oktober 2008 22:40

I går morse tog Veronica, Marita och jag tåget upp till Stockholm. Vi skulle ha styrelsemöte hos Åsa B, det var jätte trevligt möte och god mat, tack så mycket Åsa. Sannas dotter hade bakat jätte god kaka till kaffet, mums. Marita bröt ju benet för e...

Av Fozzie & Zolo - 4 oktober 2008 23:30

I dag startade jag Zolo i Working Test i Stättared. Det är en inofficiell tävling, det går på dummies. Det är uppbyggt som ett jaktprov men man gör inte allt på en gång. Man går från station till station. Det är 5st stationer - Walk up, vatten, marke...

Av Fozzie & Zolo - 28 september 2008 23:22

I dag träffades vi några stycken och la spår. Några la blodspår och några personspår. Britten och Trulsa tränade kantarellsök.Vi hade jätte trevligt, Fozzie och Zolo var överlyckliga det var ett tag sedan vi la spår nu. Vi har koncentrerat oss på lyd...

Av Fozzie & Zolo - 25 september 2008 21:47

Av Fozzie & Zolo - 24 september 2008 22:11

Jag, Lena och Catharina gick i Kungsbacka skogen, härlig avkoppling. Vi passade på att promenera på vägen hem från jobbet så är det gjort, vi var trötta alla tre så vi behövde en härlig skogspromenad.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards