Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Meja flyttar till Lena

Av Fozzie & Zolo - 22 februari 2008 22:00

Började med att åka till Fjärås ridhus och träna Fozzie inne i manegen. Det var jag och Linda som var där och tränade. Hem och grejjade lite sedan vid halv två åkte jag och Lena upp till Tina. Vi träffade några som skulle hämta en valp. Vi gick en sväng med hundarna i skogen. Det blåste inte när vi gick ut men under tiden vi gick så började det blåsa upp. När vi var på väg hem så small ett träd av ca 30m ifrån oss. Svinäckligt.
Väl tillbaks hos Tina så hämtade vi Meja. Meja var jätte lugn och snäll i bilen. Inte ett ljud sa hon.

Vi åkte direkt till Alvskogens Kennel och tittade på Christinas valpar. Jag var där i förrgår, då var det värsta monstrena, sjövilda. Lena hade inte sett dem, men igår när vi var där, var det ett gäng trötta valpar. Marita hade varit där tidigare på dagen så de hade väl fått nog.

När vi kom ut i bilen låg Meja där och sov. Vilken valp? Inte nog med bilåkning när vi kom hem till mig badades hon och Catharina, Thalena och Nemi kom och hälsade på. Men hon är hur cool som helst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fozzie & Zolo - 20 oktober 2008 22:40

I går morse tog Veronica, Marita och jag tåget upp till Stockholm. Vi skulle ha styrelsemöte hos Åsa B, det var jätte trevligt möte och god mat, tack så mycket Åsa. Sannas dotter hade bakat jätte god kaka till kaffet, mums. Marita bröt ju benet för e...

Av Fozzie & Zolo - 4 oktober 2008 23:30

I dag startade jag Zolo i Working Test i Stättared. Det är en inofficiell tävling, det går på dummies. Det är uppbyggt som ett jaktprov men man gör inte allt på en gång. Man går från station till station. Det är 5st stationer - Walk up, vatten, marke...

Av Fozzie & Zolo - 28 september 2008 23:22

I dag träffades vi några stycken och la spår. Några la blodspår och några personspår. Britten och Trulsa tränade kantarellsök.Vi hade jätte trevligt, Fozzie och Zolo var överlyckliga det var ett tag sedan vi la spår nu. Vi har koncentrerat oss på lyd...

Av Fozzie & Zolo - 25 september 2008 21:47

Av Fozzie & Zolo - 24 september 2008 22:11

Jag, Lena och Catharina gick i Kungsbacka skogen, härlig avkoppling. Vi passade på att promenera på vägen hem från jobbet så är det gjort, vi var trötta alla tre så vi behövde en härlig skogspromenad.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards