Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Fozzie & Zolo - 21 mars 2008 21:45

Jag och Lena åkte till Fjärås och la spår idag. Vi la ut spåren så fort vi kom dit. Tog en fika i Lenas bil och sedan gick vi spåren och avslutade med en härlig promenad. Zolo kunde inte hålla sig utan var bara tvungen att ta ett dopp i Lygnen. Vårdopp tyckte nog han!

Zolo och Sexy fick spår på fältet, appell spår kan man säga. Jag gick mitt utanför Lenas hela tiden. Hundarna var duktiga de brydde sig inte mycket om varandra. Vi hade bara lagt slut pinne idag. Men motivationen var det inget fel på jag fick ha linan bakom ryggen för att orka hålla imot.


Av Fozzie & Zolo - 21 mars 2008 19:21

Fozzie och Bonita fick spåra parallellt en bit sedan vek vi av åt varsit håll i  en hage. Det blåste inte nådigt och kallt var det. Jag gick över både har spår och människospår. Vi la bara slut apport, två stycken för säkerhets skull.

När vi började spåra så kollade Fozzie åt sidan och då är det som han tänker, är hon där då gäller det att dra på så hon inte tar mitt spår också ser man hur han gräver ner baktassarna och drar på. Han är bara för söt och den lilla svansen går hela tiden när han ligger rätt i spåret. Jag märkte inget på honom när vi över harspåret, när vi gick över någon annans fotspår så kollade han av i ett fotspår sedan fortsatte han där jag gått.
Slut pinnen och han var nöjd. Vi lekte en stund med den sedan gick vi till bilen. Då väntade en härlig promenad.

Ovido - Quiz & Flashcards