Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Fozzie & Zolo - 23 mars 2008 22:19

Samma i dag, spår. Vi ska snart börja ordentligt med lydnaden men det är ju ingen idé när det är snö och svin kallt.
I dag var vi på ett annat ställe i Fjärås.
Vi började idag med en snabb rastning sedan la vi spåren, vi skulle inte vara ute i sex timmar idag.
Först ut var Bonita hon var sitt gamla vanliga säkra Bonita idag. Hon fick ett vanligt spår idag med pinnar.
Sen tog vi Texas när han väl kom igång gick det jättebra. Markerar pinnar och spårnoga. Lite lika är han och Zolo upp och ner med näsan.
Lena gick med Zolo idag. Jag ville det jag tycker det är svårt att vänta och hålla emot när han kör upp näsan. Ofta hävar han sig i gång och sedan när med näsan. Men jag såg idag att nu vågar jag hålla emot mycket. Det ligger nog bara kvar hos mig att han har varit försiktig. Jag måste jobba på att han ska lämna ifrån sig pinnarna.
Efter Zolo tog jag Fozzie han fick ett vinkelpåsläpp ut och tog spåret åt rätt håll. Han skötte sig bra på spåret. Idag var han noggrannar med pinnarna.
Nu ikväll snöar det som bara den. Vi får nog se imorgon bitte om det blir någon skog alls imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards